Menu

wtorek, 6 grudnia 2016

Hand lettering - jak zacząć, jakich narzędzi używam

Witajcie ponownie. To znów ja. Dzisiaj zajmiemy się narzędziami oraz jak zacząć w tej dziedzinie cokolwiek robić. Najpierw opowiem wam jak zaczęła się moja przygoda.

To było niedawno. Siedziałam i bardzo mi się nudziło. Przeglądałam Sklep Play by znaleźć jakąś nową interesującą aplikację na mój telefon. W polecanych aplikacjach zauważyłam nową i dość dziwną pt. Jak zacząć w hand lettering czy coś w tym stylu. Ponieważ nie wiedziałam co to jest weszłam w nią i zauważyłam dużo inspirujących napisów. Pomyślałam że zainstaluje ją. Gdy już mi się zainstalowała, otworzyłam ją i było tam mega dużo poradników Jak używać stylów i w ogóle... zainspirował mnie się i zacząłam tworzyć nowe napisy.

Jak zacząć w hand lettering?
Na początku musimy przygotować przedmioty potrzebne nam do zrobienia napisu. A dokładniej papier ja polecę techniczny żeby marker lub inne przedmiot nie przybijał tuszu bo będą niedociągnięcia. Już mamy papier techniczny dobrze jest przygotować jakąś podkładkę. Może być ona zrobiona ze zwykłej kartki w kratkę. Kolejnym etapem jest marker. Ja polecam ten średniej grubości. Ponieważ bardzo cienki będzie dużo zajmował czasu żeby go jakby za kolorować, a znowu zbyt gruby będzie się mega rozlewał znając dzisiejszy przedmiot.

Jak zrobić napis?
Ja ogólnie robię napisy po angielsku. A dokładniej są to cytaty lub złote myśli. Więc tego co już wyczytałam musimy znaleźć jakiś cytat, lub go wymyśleć samemu. Następnie warto zrobić sobie linie pomocnicze ołówkiem by napisać że długość prosto. Kolejnym etapem tego będzie sam napis. Musimy wybrać kilka stylów którymi będziemy robili napis. Style musimy dostosować do długości cytatu.

Jakich narzędzi używam?
- papier techniczny ze sklepu papierniczego
- marker permanentny firmy GRANIT (nadaje się ona do wszystkich powierzchni)


- oraz inne typowe, jak ołówek czy gumka do starcia szkicu


To już na tyle, myślę że jutro pojawi się kolejny post z tej serii.
Pozdrawiam
Magda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz